Nrkaa will never ... Steadfast Kajebal ... Liberals always and forever . . . I'm free



أخر خبر


أختر ما تحب أن تسمع

هو أنا أتغيرت ؟؟!

بسم الله الرحمن الرحيم
هوا انا اتغيرت ؟؟
بجد انا اتغيرت ؟؟
مقدرش اقول معرفش
لاني فعلا عارف .. انا دلوقتي مش أحمد بتاع زمان
حاجات كتيرة اتغيرت ... حاجات كتيرة اوي اوي
الواحد كل ما يعيش كل ما يتعلم اكتر من الحياة
الواحد بيقابل ناس كتير اوي اوي .. بيعرف شخصيات كتيرة اوي اوي
الحقود ... الحسود ... الهجاص .. المهياص .. المصحلجي ... العبيط .. الاهبل ...المتمرد . المنافق .. الرغاي
في ناس اول مرة تشوفهم .. او تكلمهم .. بتعرفهم على حقيقتهم .. وتختار .. يا تبعد عنهم .. يا تكمل معاهم .
في ناس بتعرفهم كتير اوي اوي ... ومش بتكتشف عيوب شخصياتهم الا بعد ما تتلسع منها
ممكن يكون اقرب الناس ليك بيشتغلك وبيحور عليك ؟؟
ليه لما تتعامل مع واحد بطيبة وبحسن نية .. بيتعامل معاك على انك اهبل وساذج ؟؟
لازم تبقى شكاك يعني وتشك في كل اللي حواليك .. وتعتبر نيتهم مش صافية .. عشان محدش يشتغلك ؟؟
..
انا صحيح اتغيريت
يمكن ...
انا عارف كده بيني وبين نفسي
بس من رأيي .. ان انا اتغيرت للافضل ... للاحسن
ولسه هتغير اكتر .. ولسه حاجات كتيرة اوي اوي اوي هغيرها فيا
..
ممكن اكون اتغيرت للاسوأ من وجهة نظر ناس كتير اوي اوي
بس بيني وبين نفسي .. انا متأقلم مع نفسي كده لأني انا ماشي صح مش معا حد معين
..
ساعات لما الواحد بيتصدم .. الصدمة بتقلب معاها يا اما باكتئاب يا اما بتغيير جذري
انا قررت مكونش فريسة للاكتئاب ... انا اتغيرت .. وهتغير
افكار كتير اوي شلتها من دماغي .. وجت افكار تانية بدالها
..
بس يا ترى هل كده انا صح ؟؟؟
انا حاسس اني عمري ما كنت صح في حياتي ابدا
عمال اتنقل من غلط لغلط
يا ترى فين الحق؟؟
..
بكل اسف .. حاجات كتيرة اوي في زماننا ده مقلوبة .
الصح بقا غلط ..والغلط بقا صح
ولو حد شاف حد بيعمل حاجة صح .. بس مش مألوفة .. يعيب عليه
ويقوله انتا بتعمل كده ليه ؟؟
ولو مشيت غلط زيه يقولك ... الحق الشيخ بس بقي اية !!!
علشان كدة انا اتغيرت لأ و قررت حاجة وحدة بس
عمري محرضي حد غير اللي خلقني
وبس

ليست هناك تعليقات: